VERZENDING:Wij verzenden alleen binnen Nederland en België

Garantie

1. Hoe lang is de garantieperiode?

Het bieden van de hoogste kwaliteit en de beste garantie is onze verplichting jegens onze klanten. De meeste artikelen hebben een garantie van twee jaar vanaf de datum van levering, met uitzondering van gereviseerde producten, die een garantie van 12 maanden hebben.

2. Wat wordt niet gedekt door de garantie?

- Defecten die ontstaan zijn door verwaarlozing, klappen, foutief gebruik, manipulatie, verkeerde spanning of installatie, of slijtage, worden niet gedekt.
- In het geval van computer producten, dekt de garantie geen virusverwijdering, programmaherstel of herinstallatie na formatteren.

3. De garantie wordt ongeldig verklaard:

- Als er een detail van de garantie of het aankoopbewijs aangepast, veranderd of vervangen is; en/of
- Als er geknoeid is met het identificatienummer of met het product dat onder garantie valt of als het gerepareerd is zonder voorafgaande toestemming van de Technische Dienst.

4. Hoe moet je verder gaan bij het ontvangen van een zending?

Al onze artikelen verlaten het magazijn met de verpakking in perfecte staat.

Het eerste wat u dient te controleren is of het aantal ontvangen pakketten overeenkomt met het aantal verzonden pakketten. Ten tweede inspecteert u ieder pakket grondig aan de buitenkant om te zien of er tekenen zijn dat het geraakt is of verkeerd behandeld, zoals hobbels, deuken, gaten, dozen in slechte staat, koerierslabels of enig ander teken dat kan leiden tot de verdenking dat de goederen beschadigd kunnen zijn. Het is verplicht om een notitie en handtekening achter te laten op de vrachtbrief van de koerier, hetzij op papier of digitaal (PDA), "PAKKET ZICHTBAAR BESCHADIGD" indien deze tekenen aanwezig zijn. Het niet ondertekenen van een pakket als ZICHTBAAR BESCHADIGD en vervolgens presenteren van afbeeldingen die zichtbare schade eraan aantonen, betekent dat het incident automatisch zal worden afgewezen.

5. Wanneer betaalt Rijnmarkt geen 100% van de productwaarde terug?


- Wanneer het product duidelijke tekenen vertoont van foutief gebruik of ongerechtvaardigde schade, of aankomt in slechte staat;
- Wanneer het product wordt geretourneerd zonder de verpakking, met een beschadigde verpakking, of met transportlabels die de verpakking onbruikbaar maken -50% van de productwaarde zal in mindering worden gebracht; en
- wanneer het product geretourneerd wordt met ontbrekende delen of accessoires, of als de incidentbeschrijving onecht is - het product zal niet worden terugbetaald.
Erg belangrijk: er worden geen terugbetalingen gedaan voor aan Rijnmarkt geretourneerde producten die geen gebreken hebben of waarvan de incidentbeschrijving onecht is. Ze worden opgeslagen in ons magazijn en u ontvangt een melding. U moet 7 dagen na ontvangst van deze melding bevestigen dat u wilt dat de producten teruggezonden worden naar uw magazijn nadat u voor de verzendkosten heeft betaald. Indien we geen bevestiging of betaling ontvangen binnen 7 dagen, zullen de producten worden vernietigd in een containerpark en zal Rijnmarkt geen enkele aanspraak op de producten aanvaarden onder welke omstandigheden dan ook.